Mieras, M. (2016). Relatie tussen leren en bewegen. Lichamelijke Opvoeding Magazine, 9–11.
Mieras, M. (2018). Buitentijd = Leertijd (2de editie).
Slager, A. (2016). De kracht van buitenspelen. Lichamelijke Opvoeding Magazine, 12–14.
Smit, H. (2012). Ieder kind naar buiten: Kinderen hebben natuur nodig Natuur heeft kinderen nodig. Veldwerk Nederland.
Van der Brink, C., & Van Doodewaard, C. (2018). Risicovol spelen als uitdaging. Lichamelijke Opvoeding Magazine, 4.
Both, K. (2010). Aandachtig leren, aandacht leren: Leren in een snelvuurcultuur. MensenKinderen, 124, 10–13.
Jolles, J. (z.d.). Over “brein en leren” in relatie tot onderwijsontwikkeling.
Jolles, J. (2014). Over de jonge teamsporter en diens neuropsychologische ontwikkeling.
Kagan, S. (2017). Breinvriendelijk onderwijs: feiten, praktische tips en coöperatieve structuren. Bazalt Educatieve Uitgaven. (Oorspronkelijk gepubliceerd 2015)
Peeters, M., De Brouwer, A., Van Bokhoven, H., Ulrich, R., Van Dalen, E., Goeree, G., & Van Baren-Nawrocka, J. (2015). Onderzoekend leren: Netwerken in het brein. MensenKinderen, 148, 31–34.
Gopnik, A. (2012). Scientific Thinking in Young Children: Theoretical Advances, Empirical Research, and Policy Implications. Science, 337(6102), 1623–1627. https://doi.org/10.1126/science.1223416
Stoffels-Engering Anneke, & Dekker, S. (2017). 7x nieuwsgierig: Een reeks korte activiteiten om de nieuwsgierigheid van leerlingen te stimuleren. Wetenschapsknooppunt Radbout Universiteit.
Van der Molen, W. (2013). Verwondering en vindingrijkheid als motor voor leren.
Van der Wit, F. (2017). Wat betekent nieuwsgierigheid. HJK, 10–13.
Groot Koerkamp, E. (z.d.). Coachend vragen stellen: Laat kinderen groeien. denkenkunjeleren.
Kleefkens, Y., & Van Loo, J. (2010). Leren door vragen. MensenKinderen, 121, 23–25.
Peeters, M., & Meijer, W. (2014). Hoe stel je een onderzoeksvraag op? JSW, 9.
Van de Pol, J. (2012). Scaffolding. DiDactief, 28–29.
Wetenschapsknooppunt TU Delft. (2017). Stappenplan onderzoeks en ontwerpvragen.
Cremin, T., Craft, A., & Clack, J. (2012). Creative little scientists.
Klapwijk, R. (2017). Teaching design and technology creatively. Creativity in Design, 51–72.
Klapwijk, R. (2018). Handbook of technology education: Formative asessment of creativity.
Van der Kooij, D., & Van Ophuizen, M. (2011). Denk creatief!: Creatieve vaardigheden in de onderwijspraktijk. Onderwijs Maak Je Samen.

You may also like

Back to Top